Salgstrening
Salgs- og servicetrening – De små justeringene som over tid skaper store endringer!
De fleste mennesker liker å shoppe, men få liker å bli solgt til. I våre salgstreninger får du konkrete metoder for hvordan kommunisere effektivt, slik at kundene opplever verdien av ditt produkt eller din tjeneste. Slik går du fra å pushe og overtale, til å hjelpe kunden til å oppdage. I en tid hvor konkurransen blir tøffere, vil graden av god relasjon med kunden bli viktigere enn noen gang.
En vanlig utfordring er at det ligger mentale overbevisninger som hindrer den enkelte medarbeider i å gjøre de aktivitetene de vet de bør gjøre, men som likevel ikke blir gjort. Hvordan vil de mentale overbevisningene kunne påvirke evnen til å lytte til kunden, kommunisere og synliggjøre verdien av det produktet man skal selge?
Vår erfaring tilsier at mange som jobber med salg ikke er godt nok bevisst sitt eget salgsløp og hvor det er behov for forbedring. I våre salgstreninger legger vi vekt på å finne ut hvor i salgsløpet det er størst behov for å trene og forbedre seg.
For å utvikling av salg- og servicearbeidet er det vesentlig med god ledelse. Våre salgstreninger vil derfor i stor grad involvere lederne.